zondag 14 december 2014

Sinterklaasfeest - een traditie in wording

Sinterklaas is een groot feest in Nederland, zelfs groter dan Kerstmis. Helaas zijn wij geen kinderen meer en daarom organiseert ook niemand een Kerstfeestjes in de klas voor ons. Ik heb dus mijn hoofd gebroken over een andere manier waarop wij de wintertijd wat aangenamer konden maken. En dan schoot me het binnen - laten wij lekker even naar een kroeg gaan.

Vanaf het jaar 2012 probeer ik begin December een informele bijeenkomst van de Praagse Nederlandici te organiseren en het was tot nu toe een groot succes. In 2012 ontmoetten we elkaar in het literaire café Řetězová, in 2013 vond het feest in Café Nona plaats, bij de Nieuwe scene van het Nationaal Theater, en dit jaar streken we neer in Koloniál, een soort ‘fietserscafé’.



We hebben er geen echte Sinterklaas en Zwarte Piet bij (ook geen Piet met andere kleuren hoor), maar het gaat om het samen uitgaan en om een gezellige avond te hebben. De studenten van alle jaren komen opdagen en we hebben de kans elkaar onder het genot van een pintje wat beter te leren kennen. En dat geldt ook voor de docenten, die er ook altijd graag aan deel nemen.



We zijn niet met velen, maar het enthousiasme waarmee mijn studiegenoten en onze docenten aan het Sinterklaasfeestje deelnemen, maakt veel goed. Hopelijk wordt het een heuse traditie zodat we ook de volgende jaren kunnen genieten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten